Vaša košarica je trenutno prazna.

Probaj

6 zlatnih savjeta za dobar san i uspješan dan

Puno puta smo čuli i pročitali da čovjek oko trećinu svog života provede u krevetu, točnije, spavajući.Iako nam se možda čini da o važnosti sna za cjelokupan organizam znamo sve, još uvijek postoje mnogi koji tu činjenicu svjesno ili nesvjesno zanemaruju. 

Puno puta smo čuli i pročitali da čovjek oko trećinu svog života provede u krevetu, točnije, spavajući.Iako nam se možda čini da o važnosti sna za cjelokupan organizam znamo sve, još uvijek postoje mnogi koji tu činjenicu svjesno ili nesvjesno zanemaruju.

 

Suočeni sa sve napornijim životnim ritmom, zabrinutošću, stresom, brojnim obiteljskim i poslovnim obvezama, dužni smo svom organizmu osigurati odmor koji mu je prijeko potreban.

U današnje vrijeme mnogi se bore sa nesanicom, bude se tijekom noći, prerano se bude ili dugo ne mogu zaspati. Srećom, postoje mali „trikovi“ koji nam mogu pomoći u rješavanju problema nespavanja.

 

  1. Idite spavati uvijek u isto vrijeme - svaki organizam ima svoj unutarnji sat. Odlazak na počinak i buđenje u isto vrijeme, čak i vikendom, pomoći će vam da lakše zaspete i ne budite se tijekom noći.
  2. Uvedite relaksirajuće rituale prije spavanja- prozračite sobu, umijte se i istuširajte (doslovno sperite dnevni stres sa sebe).
  3. Prigušite svjetla- tama je najbolje pilula za spavanje koja omogućava organizmu proizvodnju melatonina, hormona koji se luči isključivo za vrijeme noći tj. tame, a čije izlučivanje je neophodno za prevenciju čitavog niza bolesti i stanja (starenje kože, glaukom, depresija, hipertenzija, anksioznost, debljina...).
  4. Isključite digitalne uređaje (mobitel, laptop, TV)- svjetlost mobitela, laptopa, tableta emitira tzv. svjetlo plavog spektra koje  je posebno opasno budući da doslovno govori mozgu da prestane lučiti melatonin. Čak i par minuta izloženosti signalizira mozgu da ostane budan.
  5. Spavaća soba je soba za spavanje! Ako koristite spavaću sobu samo za spavanje, stvorit ćete jaku mentalnu asocijaciju koja povezuje krevet sa umorom. Radite, gledajte TV, večerajte, bilo gdje osim u spavaćoj sobi. Kada legnete, mozak će prepoznati asocijaciju i znati da je vrijeme odmora.
  6. Izaberite odgovarajući madrac i jastuk. Izbor madraca i jastuka može se činiti kao lagan zadatak. Postoje ljudi koji se vode cijenom pa kupuju najjeftinije jer smatraju da su svi madraci i jastuci isti, a da su visoke cijene stvar marketinga. Također, postoje i oni koji kupuju isključivo najskuplje misleći da tako dobivaju najbolje. I jedni i drugi su u krivu.