Vaša košarica je trenutno prazna.

Probaj

Primijenite ove trikove i naspavajte se kao nikada do sada!

Koliko ustvari kvalitetno spavate?  Događa li vam se da tijekom dana spontano upadate u san tijekom uobičajenih dnevnih aktivnosti, hrčete li toliko glasno da partner i vi spavate u razdvojenim sobama, nakon 8 sati sna budite se umorni kao da niste oka sklopili ili se pak nemoćno okrećete u krevetu nadajući da ćete što skorije zaspati – ali san ne ide na oči?

Ako je ijedan odgovor na prethodna pitanja pozitivan, imate poremećaj spavanja. Prije no što potražite pomoć liječnika, pokušajte primijeniti par savjeta koji vam uistinu mogu promijeniti život.

1. Za početak provjerite i po potrebi zamijenite spavaći asortiman (madrac, jastuk, posteljina...). Nemojte zaboraviti kako je temelj za kvalitetan odmor upravo pravilno odabran madrac. Kada birate madrac, planirajte vrijeme za tu kupovinu i odaberite onaj koji odgovara baš vama! 


2. Uvedite red u ritam spavanja. Odaberite vrijeme koje vam najviše odgovara i idite spavati svaku noć u isto vrijeme. Buđenje u isto vrijeme neka također bude dio rituala. Spavanje neka traje minimalno 7 sati. Vikende nemojte koristiti kako biste više i duže spavali nego se pridržavajte  ritma spavanja koje ste si odredili, a dan iskoristite za kvalitetno uživanje u vikendu. I um i tijelo znat će to cijeniti.


3. Ne zanemarujmo važnost melatonina, hormona koji regulira vaš san. Melatonin, hormon koji proizvodi epifiza, znanstveno dokazano skraćuje vrijeme potrebno da zaspimo, te utječe na kvalitetu i trajanje sna. Liječnici smatraju kako je nedostatak ovog hormona uzrok većine poremećaja spavanja. Prigušite svjetla - tama je najbolje pilula za spavanje koja omogućava organizmu proizvodnju melatonina.


4. Pravilna prehrana također pridonosi kvaliteti sna. Ukoliko ste odlučili kvalitetnije spavati svakako smanjite ili u potpunosti izbacite iz prehrane unos kofeina, alkohola te čajeva koji razbuđuju.  Prirodni napici koji vaše tijelo umiruju i pripremaju za san su šalica toplog mlijeka, čaj od lavande ili kamilice, te sok od višanja koji je najveći prirodni izvor melatonina. 


5. Atmosfera - kreirajte atmosferu koja će priviknuti tijelo i um da dolazi vrijeme za počinak (prigušite svjetla, tiše pričajte, stišajte radio ili televiziju). Mirno okruženje je preduvjet za kvalitetan san. Isključite digitalne uređaje (mobitel, laptop, TV) - svjetlost mobitela, laptopa, tableta emitira tzv. svjetlo plavog spektra koje je posebno opasno i ometa san).


6. Temperatura spavaće sobe bi trebala biti oko 18oC. Previsoka, ali i preniska temperatura sobe neće biti saveznici za kvalitetan san.