Vaša košarica je trenutno prazna.

Probaj

Provjerite koliko zapravo znate o spavanju

Toplina olakšava spavanje, ali ne svaka. Lako se uspavate dok gledate neki film, ali kakva je kvaliteta tog spavanja? Provjerite je li točno ono što znate o spavanju! Ako niste sigurni što  na vas djeluje uspavljujuće, a što vas drži budnima, ako još uvijek dvojite trebate li popiti čašicu alkohola prije spavanja ili ne, ispunite sljedeći test i razriješite svoje nedoumice i naučite nešto novo!

No prije toga, nemojte zaboraviti kako je temelj za kvalitetan odmor upravo pravilno odabran madrac

KVIZ: 

1. Čaj od lipe pomaže protiv nesanice.

Da                    Ne

 2. Madrac treba promijeniti svakih 20 godina.

Da                    Ne

 3. Gledanjem televizije lakše zaspimo.

Da                    Ne

 4. Alkohol pomaže uspavljivanju.

Da                    Ne

 5. Jutarnje ljenčarenje u krevetu pomaže uspostaviti pravilan ritam spavanja.

Da                    Ne

 6. Večerati treba najmanje jedan sat prije odlaska na spavanje.

Da                Ne

 7. Potrebno je najmanje osam sati sna.

Da                    Ne

8. Spavanje s čarapama poboljšava kvalitetu spavanja.

Da                    Ne

 9. Topla kupka prije spavanja je korisna.

Da                    Ne

 10. Čaša mlijeka olakšava uspavljivanje.

Da                    Ne 

 

Točni odgovori

1. Da. Neki biljni čajevi (od lipe, kamilice, cvijeta naranče…) smiruju i pridonose kvaliteti spavanja.

2. Ne. Kako biste spavali na kvalitetnom madracu, odnosno da bi vaš madrac sačuvao zdrava svojstva, mijenjajte ga svakih deset godina. 

3. Ne. Televizor je neprijatelj spavanja, kao i sve aktivnosti koje razbuđuju i stimuliraju, koje mijenjaju glavnu namjenu spavaće sobe. Prvo što ćete čuti od liječnika kojem se potužite da imate problema sa spavanjem jest: - Izbacite televizor iz spavaće sobe!

4. Ne. Iako može olakšati uspavljivanje, alkohol je zapravo neprijatelj spavanja jer uzrokuje nekvalitetno i isprekidano spavanje.

5. Ne. Iako se čini čudnim, no jutarnje ljenčarenje u krevetu zapravo zamara. Nedjeljom možete dulje spavati jedan sat, ali ostati u krevetu do podne, to ne.

6. Ne. Večerati treba što je ranije moguće, idealno bi bilo barem dva sata prije odlaska na spavanje. Uz to treba izbjegavati obilne večere jer otežana probava otežava spavanje.

7. Ne. Ili barem tako proizlazi iz novog kalifornijskog istraživanja koje je u trajanju od šest godina provedeno na više od milijun Amerikanaca. Prema tom istraživanju, spavalice (oni koji spavaju osam ili više sati svake noći) izlažu se za 12% većoj opasnosti od ranije smrti u usporedbi onima koji spavaju šest ili sedam sati. Za one koji spavaju više od osam, ali i manje od četiri sata, taj se rizik povećava na 15%.

8. Da. Za odlazak na spavanje pripremate se toplom kupom? Griješite. Bit će bolje ako temperaturu u spavaćoj sobi smanjite (ispod 20 ºC) i na noge navučete čarapice. Objašnjenje? Zagrijavanjem ekstremiteta šire se male krvne žile, a to olakšava uspavljivanje.

9. Ne. Kad se sprema na počinak, naše tijelo postupno snizuje svoju unutarnju temperaturu. Kupka u mlakoj vodi ili tuširanje mlakom vodom (ne iznad 37 ºC) pomoći će vam da zapite.

10. Da. Mlijeko i mliječni proizvodi sadrže triptofan, aminokiselinu koja je prekursor serotonina koji pogoduje spavanju. Dakle stara preporuka da prije spavanja popijete šalicu toplog mlijeka s malo meda i dalje vrijedi.